Filmrecensioner || Mitt stora feta grekiska bröllop x2

Mitt Stora Feta Grekiska Bröllop kan nog vara en av mina absoluta favoritfilmer. Helt klart. Det är en sådan film man kan se hur många gånger som helst, utan att tröttna. Den går att se på vintern, på sommaren, våren och hösten. Den kretsar kring en grekisk familj, jag älskar ju Grekland av hela mitt hjärta, den utspelar sig i Chicago, vilket är en av mina favorit städer när det kommer till filmer och serier. Den handlar om kulturkrockar när Ian som kommer från en liten amerikansk släkt träffar Toula som kommer från den mest högljuda grekiska familjen som finns. Filmen har verkligen allt som behövs för att en film ska bli en favorit hos mig. Humor, kärlek, humor, en berättelse som inte känns för onaturlig, kärlek och en gnutta drama. Att skriva detta får mig att vilja sätta på den för hundrade gången, trots att jag skriver detta mitt i natten. Till er som inte ännu hunnit förstrollas av Mitt Stora Feta Grekiska Bröllop, har jag bara en sak att säga - se den, ni kommer inte bli besvikna. ★★★★★

Av att läsa stycket ovanför får ni en bild av hur mycket jag älskar den första filmen och även kanske förstår hur mycket förväntningar jag hade på uppföljaren, den nya Mitt Stora Feta Grekiska Bröllop 2. Det är ett större bröllop som ska fixas av släkten Portokalos. Samtidigt får vi följa när Ian och Toulas dotter Paris ska välja collage. Det jag gillar mest med uppföljaren är att alla som var med i orginalet är med i denna också. Dock är det ganska svårt att inse att Nia Vardalos (som spelar Toula) är 54 år nu. Har sett Mitt Stora Feta Grekiska Bröllop under hela min uppväxt och då har Nia alltid varit ung och sen pang så är hon 54 år!  ★★★★

BLOGGDESIGN | LausingDESIGN